Hledání ojeté dodávky v dobrém stavu může být jako hledání jehly v kupce sena. Ale když víte, po jaký model zvolit, ušetříte spoustu času. Je to stejné jako u osobáků – některá užitková vozidla jsou na tom obecně lépe než případná konkurence. A jak je na tom populární Volkswagen Transporter páté generace?

VW Transporter s přívlastkem T5 spatřil světlo světa v roce 2003. Oproti předchozí generaci dostal větší karoserii, nové motory a komfortnější interiér. O šest let později prošla pátá generace modernizací a všechny dieselové agregáty dostaly common-rail – systém na přímé vstřikování paliva.

V počátcích výroby byly v nabídce také dva benzinové motory. Jednalo se o čtyřválcový dvoulitr s osmiventilovým rozvodem o výkonu 85 kW a dvacetičtyřventilový šestiválec 3,2 litrů o výkonu 173 kW s možností pohonu všech kol. Těmto motorům se raději vyhněte – slabší má nedostatek výkonu a není zrovna úsporný, silnější má pro většinu uživatelů zbytečně vysoký výkon. Dalším negativem je vysoká spotřeba a poměrně drahý servis. Dieselové motory jsou naopak poměrně odolné a jejich oprava není finančně náročná.

Dodávka

Až navštívíte autobazar dodávek a začnete si prohlížet nabízené modely, zaměřte se na elektroinstalaci. VW Transportery páté generace mívají nefunkční centrální zamykání, stěrače, stahování oken a ukazatele směru jízdy. Problémy s elektroinstalací se však obvykle týkají modelů s datem výroby do roku 2006.

Jinak není VW Transporteru T5 příliš co vytknout. Obecně jsou ojeté dodávky velmi spolehlivé, a to i navzdory většímu nájezdu. Stav se samozřejmě může výrazně lišit kus od kusu, ale v případě nákupu u solidního prodejce se nemusíte bát, že vás automobil po ujetí několika kilometrů nepříjemně zaskočí skrytou vadou.

Komerční sdělení