Filtr pevných částic není třeba většině řidičům dieselových vozů představovat. Jedná se pravděpodobně o jednoho z největších strašáků majitelů těchto aut. Jako každý filtr má totiž omezenou životnost a pokud nevlastníte zrovna nejnovější vozidlo, tak se vás jeho výměna bude dřív nebo později týkat.
K čemu slouží
Celý smysl tohoto filtru je v zachytávání pevných částic výfukových plynů, tedy zdravotně závadných karcinogenů. Filtr je umístěn přímo ve výfukovém systému. Jedná se o důležitou část vozu v zájmu ekologie a zdraví nás všech. Podle studií dieselový automobil bez DPF filtru vyprodukuje do ovzduší až stonásobně více těchto pevných částic, což je zcela nepřijatelné.
U nás je známý spíše pod zkratkou DPF (Diesel Particulate Filter), najít ho můžete ale i pod zkratkou FAP (Filtre A Particules). V obou případech se samozřejmě jedná o to samé.
DPF filtr a jeho čištění
Svým používáním se samozřejmě filtr postupně ucpává a jeho účinnost klesá. Automobilky pochopitelně myslí i na toto a tak dochází k průběžnému čištění filtru za pomocí řídící jednotky, která za vhodných podmínek automaticky spustí regenerační proces. Ten spočívá v tom, že se přímo ve filtru zvýší teplota, čímž dojde k vyhoření sazí. Konkrétně filtr pevných částic VW Passat se nám naposledy automaticky vyčistil po nájezdu určitého množství kilometrů.
Problém je, že to není dostatečné řešení a tak se filtr postupně stále více a více zanáší, což vede ke zvýšení spotřeby, snížení výkonu motoru a následně i nutné výměně filtru.
Volkswagen a filtry pevných částic
Mnozí z vás si ještě vzpomínají na kauzu Dieselgate, která se týkala podvodu s emisemi v případě dieselových vozů Volkswagen. Rozsah a mediální pozornost celé aféry jen dokazuje, jak je aktuálně ve společnosti téma ekologie důležité.
Pokud vlastníte vůz tohoto německého koncernu, tak máte výhodu, že nový DPF filtr Volkswagen je jednoduché sehnat, a to za dobrou cenu startující okolo 7 000 Kč, záleží na konkrétním modelu vozu.
Komerční sdělení