Máte už vyhlédnuté nové auto, ale stále vám straší v garáži vaše dosavadní? Poradíme jak postupovat při jeho prodeji, kam umístit inzerát a čemu se vyhnout.
V první řadě se nabízí otázka, zda prodávat vůz na vlastní pěst skrze inzerát anebo ho nabídnout autobazaru k odkupu. Druhý způsob se může jevit jako rychlejší a jednodušší, ale zároveň musíte počítat s tím, že od autobazaru dostanete prakticky vždy méně peněz, než když auto prodáte sami.
Pokud tedy nutně nepotřebujete hotovost do druhého dne, doporučujeme zvolit prodej přes inzerát. V dnešní době rovnou zapomeňte na tištěné inzeráty a zamiřte přímo na internetové inzertní servery, které umožňují prodej ojetých aut. Takových najdete na internetu nespočet, avšak smysl to má pouze v případě těch největších. Výhodou velkých inzertních serverů je nejen jejich vysoká návštěvnost a důvěryhodnost, ale zároveň mají kvalitně zpracovanou sekci auto inzerce. Další výhodou takových serverů je to, že umožňují i prodej náhradních dílů, čímž můžete značně ušetřit v porovnání s pořízením nových dílů od autorizovaných servisů.
Čemu se vyhnout?
Při psaní samotného inzerátu se držte jednoduchého pravidla – nelhat. Zkreslením informací o vozidle sice můžete jednorázově získat více zájemců, ale při zjištění faktického stavu při prohlídce to bude jen ztráta času a vašeho dobrého jména.
Jak správně napsat inzerát?
Nadpis vašeho inzerátu by měl stručně a výstižně charakterizovat jeho obsah. V našem případě je to především značka a model vozidla, rok výroby a případně objem či výkon motoru. Samotný inzerát by měl obsahovat přehledný výčet technických specifikací vozu včetně případných vad a nedostatků, počet předchozích majitelů, důvod prodeje, cenu, několik aktuálních fotografií a vaše kontaktní údaje.
Komerční sdělení