Těžko bychom dnes mezi fanoušky automobilů, a Volkswagenů zvlášť, hledali někoho, kdo nezná model T1. Ikonický „busík“ se v průběhu let stal oblíbencem mezi širokou veřejností, od běžných rodin přes otřelé dobrodruhy a cestovatele až po kultovní generaci hippies.

Historie legendy

Historie sahá až do roku 1948, kdy importér tehdejších Brouků, Ben Pon, načrtl prvotní skici původně užitkového vozu Transporter. Nakonec se mu povedlo přesvědčit generálního ředitele automobilky, kterému následně dodal technické výkresy. Po dvou letech testování a ladění prototypů se spustila výroba a v únoru roku 1950 sjel z výrobního pásu první model.

Ještě ve stejném roce byla uvedena varianta Kombi a v příplatkové verzi možnost stažení střechy. Následovala varianta se sedmi, osmi a devíti místy k sezení. O dva roky později bylo představeno nejluxusnější provedení Samba, vůz byl celý prosklený, včetně střechy, měl kvalitnější sedadla a okrasné doplňky.

V průběhu let byl model neustále vylepšován a především zvyšován výkon motoru. V roce 1960 byl vyroben milióntý kus, přes 200 tisíc z nich byl Volkswagen T1 BUS. O sedm let později byla v Německu ukončena výroba, avšak dalších osm let ještě probíhala v Brazílii.

Následovala druhá generace vozu, tedy Volkswagen T2, která společně s první generací patřila mezi nejoblíbenější. V průběhu let se vystřídalo celkem šest generací, ta aktuální je vyráběna od roku 2015. V tuto chvíli se již chystá sedmá, která by mohla být představena v roce 2020.

Dá se ještě Volkswagen T1 koupit?

Ano, pochopitelně ne již běžným způsobem, ale u specialistů na veterány. Dostupní veteráni na prodej jsou zajímaví nejen pro fanoušky, ale i investory. Některé vozy rostou s časem na ceně a tak se nemůžete divit, že často stojí více než nové modely aktuálních řad.

Komplexní servis okolo prodeje veteránů zajišťuje v Praze například Classic Cars Bohemia, kteří kromě nalezení kupce a prodeje zajistí i odbornou renovaci a služby s tím spojené.

Komerční sdělení