Již dlouhá léta je vlajkovou lodí německé automobilky Volkswagen bezpochyby model Golf. V jeho případě se nejedná pouze o nejprodávanější vůz na evropském kontinentu, ale na předních příčkách se umisťuje i v celosvětovém prodeji.

Čtyřicetiletá tradice

Volkswagen Golf brázdí silnice již od roku 1974, kdy byla představena první verze tohoto populárního modelu, jež nesla označení Volkswagen 17. Od té doby začal tento vůz nabírat na vysoké popularitě mezi všemi věkovými generacemi, která mu vydržela až do současnosti, kdy se kromě starších řad můžeme již také setkat s Golfem sedmé generace. Ten se mimo jiné stal v České republice autem roku 2013.

K dispozici je také sportovní verze či kabriolet

Za celou dobu své historie golf spadal do nižší střední třídy a byl dostupný buď ve tří nebo pětidvéřové variantě. Stejně tak se výrobci zaměřovali na výrobu kabrioletů, jež se staly populární zejména mezi mladšími lidmi, a které mají od šesté generace plátěnou střechu, která nahradila tu, jež byla pevně skládací.

VW Golf je poté určen pro velice široké spektrum řidičů. Kromě rodinného využití je jej totiž možné využít i jako sportovní auto, na což jsou speciálně zaměřeny některé z vyrobených verzí. Kromě toho je auto i velmi užitkové a díky tomu mohou jeho služeb využít i menší podnikatelé, kterým poslouží při obchodní činnosti. Možností, jak využít tento více jak čtyři desítky let starý model, je tedy více než dost.

GTI šlo do výroby i přes zákaz ředitele

V posledních letech je velmi populární model Golf R, jenž de facto nahradil modely R32. Toto vozidlo se kromě pohonu všech kol také vyznačuje výborným zrychlením, neboť Golf R dokáže z nuly na sto vystartovat za pouhých 5,5 sekundy. Stejně tak jsou velice oblíbené sportovní varianty GTI, které mají výkonnější motor než klasické modely. Golf GTI přitom vůbec nemusel nikdy vzniknout, neboť se zahájením výroby nesouhlasil tehdejší ředitel Ernst Fiala, který byl následně zajisté rád, že vývojáři jeho rozhodnutí neuposlechli.