Jistě žádnému řidiči neunikla skutečnost, že se plánuje zdražování povinného ručení. Ke zdražování povinného ručení se svorně připojuje většina velkých pojišťoven. Je tedy téměř jisté, že se nevyhne nikomu z nás. Důvod pro takové zdražování je jednoduchý. V minulosti se totiž pro velký konkurenční boj snažili velké pojišťovny nalákat nové zákazníky na levnější ceny povinného ručení.

Jejich záměr se jim zřejmě povedl, ovšem u těchto velkých pojišťoven zároveň začalo docházet k finančním problémům. Situace vyústila ve finanční ztráty ve chvíli, kdy pojišťovny vyplácely mnohem větší částky na pojistném, než dostávaly od svých klientů za nejlevnější povinné ručení.

Proto se rozhodli zakročit v podobě zdražení povinného ručení, které má být kolem 7%. Kvůli tomuto zdražování může ale zároveň dojít k následovnému úbytku klientů, kteří nebudou chtít o tolik zdražené povinné ručení platit. Proto pojišťovny vymýšlejí speciální platební plán, při kterém by nejvíce zaplatili právě řidiči, kteří často havarují. Ti by právě měli dostat další povinné příplatky, které by měly postupně vykompenzovat ztráty pojišťoven. Pokud se ovšem nehodláte smířit se zdražováním povinného ručení, není nic jednoduššího, než si najít nový způsob, jak připravované změny obejít. Jednou z možností je uzavření povinného ručení díky porovnání cen. Díky tomu můžete objevit pojišťovnu, která pro vás bude mít mnohem výhodnější nabídku, než velké pojišťovny. Nedostali se totiž tak daleko, aby nyní musely bojovat s finanční ztrátou. Novou situaci pak mohou využít k výhodným cenám a následným zvýšeným zájmem nových klientů.

Je potřeba ale v takovém případě postupovat velmi rychle, jelikož každá pojišťovna má jiné podmínky pro zrušení smlouvy a také přijetí nového klienta. Není výjimkou, že v případě žádosti o odstup vám může stávající pojišťovna navrhnout výhodnější podmínky, aby si vás tak udržela jako svého stálého zákazníka.

Komerční sdělení