Letní prázdniny jsou v plném proudu a pravděpodobně jste zatím ještě moc nepřemýšleli o přípravě na letošní zimní sezónu. Nezdá se to, ale již za dva a půl měsíce opět nastane zákonem daná povinnost mít obuté zimní pneumatiky na našich autech. Konkrétně se jedná o období od 1. listopadu do 31. března.
Pojďme si tedy již teď představit novinku pro letošní zimní sezónu, která podle všeho bude atakovat nevyšší příčky napříč nezávislými testy.
Zimní pneumatiky GoodYear UltraGrip 9
Značka GoodYear patří již tradičně mezi nejlepší na celosvětovém a velice konkurenčním trhu výrobců pneumatik. Dokazují to nejen každoroční nezávislé testy, ale i fakt, že firma vznikla již před 116 lety a stále se drží na vrcholu.
GoodYear UltraGrip 9 je nástupce předchozích úspěšných generací GoodYear UltraGrip 7 a UltraGrip 8. Jedná se o novinku pro letošní zimní sezónu 2014/2015, která nejenže zachovala dosavadní silné stránky předchozích generací, ale posunula je o další krok vpřed. Zároveň konstruktéři kladli velký důraz na eliminaci slabších stránek pneumatiky, které snižovaly hodnocení v předchozích letech.
Jak dopadly v prvním předsezonním testu?
První test kvality zimních pneumatik proběhl již letos v únoru. Celý test byl pod vedením renomovaného francouzského magazínu L’Argus, což dodává důvěryhodnost celkovým výsledkům. Sice se jednalo o menší test, který porovnával pouze pět typů, ale v žádném případě se nejednalo o neznámé pneu, ale naopak o jedny z nejlepších.
Abychom byli konkrétnější, tak konkurenty GoodYearu UG9 byly pneu Continental TS850, které byly minulý rok vyhodnoceny jako nejlepší zimní pneu. Dalšími testovanými modely byly Bridgestone Blizzak LM32, Michelin Alpin A4 a v neposlední řadě také předchozí generace GY UltraGrip 8. Z tohoto testu vyšly nejlépe právě nejnovější pneu od GoodYearu.
Je třeba dodat, že byla testována především akcelerace a brzdění na sněhu, což má svou vypovídající hodnotu, ale zároveň jsou důležité i výsledky chování na mokré a suché vozovce za zimního počasí. Jsme tedy zvědaví i na velké každoroční testy, které prověří nejnovější pneu od velkého spektra výrobců a také ve více rozměrech. Každopádně je pravděpodobné, že i v těchto testech se objeví nová UG9 mezi nejlepšími.
V čem je nejnovější model lepší?
- Snížila se spotřeba paliva
- Prodloužila se životnost
- Zkrátila se brzdná dráha na sněhu, na mokru a dokonce i na ledu
- Zvýšila se odolnost proti ztrátě přilnanosti na vodě – aquaplaningu
- Zlepšila se ovladatelnost auta
- Zvýšila se stabilita a celkový komfort
- Snížila se hlučnost
Zdroj: Pneumatiky.cz