Vše začalo emisní kauzou Dieselgate o které jsme již psali a která stále není zdaleka vyřešena. Naopak s ní přichází řada navazujících problémů a i několik dalších. Pojďme si je rychle projít.

VW vs. Jižní Korea

Vláda Jižní Koreje začátkem srpna nařídila zastavení prodeje téměř všech vozů Volkswagen. Důvodem bylo údajné falšování testů emisí a hluku. Navíc koncernu vyměřila pokutu okolo 385 milionů korun. Automobilka se ohradila na velmi přísný trest a zvažovala protižalobu, ale nakonec se rozhodla směřovat své úsilí na obnovení prodeje.

VW vs. prodejci

Kauzou Dieselgate byli samozřejmě poškozeni i prodejci VW. Aktuálně se to řešilo na americkém trhu, kde prodejci dlouhé měsíce nemohli prodávat některé modely vozů. Údajně dojde k odškodnění částkou přesahující 29 miliard korun.

VW vs. USA

Kromě urovnání vztahů s americkými prodejci musí samozřejmě Volkswagen odškodnit i zemi jako takovou. Jedná se o dohodě, která by mohla vyústit v přiznání manipulace s emisemi a následnému vyměření pokuty.

VW vs. EU

Samozřejmě se to týká i Evropy. Prý došlo k porušení zákonu na ochranu spotřebitele hned ve 20 z 28 zemí Evropské unie. Zatím nevyřešeno.

VW vs. Austrálie

Ozvala se pochopitelně i Austrálie, která žádá od koncernu veřejné přiznání a omluvu. A samozřejmě i zatím nespecifikované finanční odškodnění za prodávání více než 57 000 vozů s podvodným softwarem na ovlivňování emisí.

VW vs. DSG

Hlavní vynálezce populární dvouspojkové převodovky DSG žaluje VW za nedostatečné finanční ohodnocení jeho práce, která znamenala velký technologický i obchodní úspěch. Svého času vedl koncernový vývoj převodovek a právě DSG byla jeho hlavním zaměřením. Údajně odmítl částku kolem 540 milionů korun a žádá odměnu v řádů miliard.

VW vs. dodavatelé

Nedávno došlo k pozastavení dodávek dílů od několika menších firem, což zasáhlo výrobu v šesti německých továrnách a ovlivnilo tak zhruba 28 000 zaměstnanců a zdržení výroby cca 22 000 automobilů (Golf a Passat). Podle neověřených informací mohl být důvodem společný projekt, který se nakonec neuskutečnil, což mohlo negativně ovlivnit vztahy i finance zúčastněných firem. Momentálně již došlo k většinové navázání spolupráce.